Pierwszy krótkoterminowy sklep tak zwany pop-up store, powstał w Los Angeles. Sklep wówczas istniał jeden dzień i był połączeniem eventu z promocją niszowych towarów. Impreza szybko zyskała uznanie wśród producentów dużych marek, które dostrzegły duży potencjał, w tworzeniu tego typu akcji.

Nowatorski sposób promowania i sprzedaży produktów

Pop-up storeW ostatnim okresie można zaobserwować znaczny wzrost zainteresowania sklepami tymczasowymi i to nie tylko przez duże firmy, będące właścicielami znanych marek, ale również przez znacznie mniejsze przedsiębiorstwa. Często też, coś co miało być tylko tymczasowym projektem, zamieniało się w stałą powierzchnię handlową. Co więc wyróżnia Pop-up store od tradycyjnych sklepów i jakie są korzyści z tego typu sprzedaży? Podstawową i chyba najważniejszą korzyścią jest bezpośredni kontakt i poznanie swoich potencjalnych klientów, którzy chętnie korzystają z okazji pojawiających się promocyjnych cen oferowanych produktów. Drugą korzyścią jest budowanie świadomości marki. Wszystkie media swoją popularność budują na emocjach, a właśnie tego typu sklepy takie emocje generują. Przy odrobinie zaangażowanie można to wykorzystać i zapewnić sobie dodatkową reklamę i rozgłos. Kolejną zaletą, są znacząco niższe koszty w porównaniu z tradycyjnymi sklepami stacjonarnymi. Jest to więc interesująca alternatywa dla drogich powierzchni oferowanych przez centra handlowe. Dodatkowo, znacznie łatwiej jest wprowadzić nowy produkt, nie będąc uzależnionym od jednej lokalizacji.

W Polsce, zjawisko to ze względu na swoją kreatywność i nowatorstwo, przechodzi obecnie prawdziwą falę zainteresowania i coraz więcej właścicieli różnych marek, korzysta z tej metody promocji. W innych krajach jest to już podstawowy kierunek generujący duże przychody, oraz stanowiący doskonałą formę sprawdzania nowych lokalizacji dla produktów.